onsdag 10 september 2008

Silver!

Jag var hos Petra och hade en första introduktion i silversmidets ädla konst. Åhh så roligt det var! Och det går ju faktiskt att göra något "riktigt" redan från början.

Vi började lite lätt med att böja tråd, banka och löda. Och det blev så bra. OK, löda var väl en historia för sig. Inte helt lätt när man är lite pirrig och darrig på handen. Jag gjorde ett par försök och det lär nog gå åt några innan jag får snygga lödningar. Jag får väl under tiden lära mig att fila och slipa! Jag lärde mig också att det blir större än man tror. Åtminstone dubbelt mot vad jag hade tänkt mig. Men det blev bra som det blev. Supernöjd! Nu längtar jag efter nästa lektion. Då ska jag göra en ring, klippa i plåt, löda givetvis och säkert andra saker som jag inte vet något om än.
Tusen tack Petra för detta!


Inga kommentarer: