söndag 12 oktober 2008

Uppdatering

Det ramlar på! Med magen alltså. Bättre och bättre dag för dag för att citera en känd sång. Men jag undviker fortfarande komedier och nysningar.
Jag och Ewa var ute med vovvarna så de fick springa lösa i fredags. Det är så härligt att se dem när de virvlar omkring i skogen och jagar varandra över stock och sten. De får så mycket motion och har så himla kul. Och dessutom kan vi strosa omkring i lagom maklig takt och tjata om ditten och datten. Och dricka kaffe och äta chokladkaka efteråt. Bara positivt.
Dammsög för första gången i går, ingen hit, fel rörelse för magmusklerna. Jag hoppas kunna skylla på det under en väldigt lång tid framöver. Clara tog i alla fall hand om en våning, den lilla raringen. Stefan satte dit mina nymålade köksluckor och resterande handtag. Det blev så fantastiskt bra. Nu är det bara lådfronterna kvar, han var tvungen att skrapa dem rena igen och börja om från börja. Sedan skulle det vara underbart om vi kunde ta och måla väggarna i köket vita, jag är så trött på detta blåa. Jag får nog vänta lite tills han satt upp listerna i badrummet så vi blir färdiga med något projekt innan jag nämner detta. Och det är på G, det saknas bara en bit ovanför fönstren eftersom listen tog slut och han måste köpa ny.
Jag var och köpte en ny gördel idag så att jag äntligen kan ta av och tvätta den jag har, känns som om det skulle behövas efter att ha haft den på dygnet runt i tre veckor. I synnerhet som jag ska börja jobba på onsdag, annars lär väl arbetskompisarna gå omvägar runt kontoret! Tog också hit kompisen sjuksköterskan så att hon tejpade om mina ärr. Det är så VIDRIGT!!! Och hon tycker jag är hysteriskt mesig. Kan inte hjälpa det. Det känns så otäckt att ta på magen när jag bara har lite lite känsel (det känns som någon annans kroppsdel) och när jag vet att det varit (är) hål rakt in i magen. Blääää. Hon fick i alla fall efter många stön och skrik dit ny tejp efter att jag duschat och jag fick på mig nya gördeln så jag känner mig rätt fräsch.

Inga kommentarer: