torsdag 23 april 2009

Nu är det gjort!

Jag har blivit av med bokhyllorna och byrån från sovrummet. Hyllorna hämtades för en stund sedan. Tack för att Blocket finns. Inte för att jag trodde det skulle gå vägen. Och de nya hyllorna står på plats, och sänggaveln, och byrån. Nu ska bara glasdörrarna och överhyllan upp, ny lampskärm införskaffas liksom det berömda överkastet. Nya sänglampor och kanske en i taket. Tavlor på väggarna och spegeln över byrån och inpluggning av TVn. Piffandet alltså.
Idag var det utvecklingssamtal med Clara och hennes "fröken". Det var som väntat, hon är jätteduktig på matte och NO och har det lite tuffare med svenska och engelska även om hon har blivit bättre där. Hon är allt bra duktig tösen! Efter mötet som slutade 14:20 så åkte jag hem och satte mig på altanen med en kopp kaffe och en tidning i lugn och ro. Solen vräkte ner, Texas låg lugnt och solade och fåglarna skrek högt i skyn. Underbart!
När jag kört Clara till friidrotten så tog jag och Texas en joggingtur på Kypegården, 5:an igen. Tyckte det gick bättre den här gången, även om allt är relativt. Jag gick fortfarande i de flesta uppförsbackarna och flåset och den högröda ansiktsfärgen var sig lika. Man känner sig i alla fall väldigt duktig efteråt. Nu sitter jag här och är fortsatt redig med keso, kycklig och grönsaker. Jag tar igen detta till helgen!

Inga kommentarer: