onsdag 15 april 2009

Renoveringen fortgår

Nu har jag fina tapeter och vackert golv i sovrummet. Möblerna är inhandlade och ligger i fina platta paket över hela huset och jag har precis lagt ut annonser på blocket för att bli av med det gamla för att få plats med det nya.
Jag var och hämtade Claras tapeter idag så nu kör vi igång med det rummet också. Det ska bli underbart när allt detta är färdigt och jag kan börja röja i röran och städa undan allt slipdamm som finns i hela huset. Jag längtar efter gardiner och täcken och mattor. Och lampor! Gjorde en raid på stan i går men jag inser att det där med överkast blir lite besvärligt, alla är ljusa och ljuvligt rosenmönstrade eller blaskigt beigefärgade. Jag som drömmer om ett turkos/brunt överkast!

2 kommentarer:

Skat-Ann sa...

det blir till att ta fram symaskinen då, istället för att gå ut i solen eller åka hoj:)

CinaJson sa...

Man måste ju lära sig att prioritera så det blev en tur med MCn igår istället. Hemmet står ju kvar! (Tyvärr i oförändrat skick)