tisdag 24 november 2009

Hemma

Borta bra men hemma bäst sägs det och det kan säkert vara sant. Även om jag kunde ha stannat i några dagar till. Det fanns några affärer kvar vi inte hann med! Tyvärr håller kreditkortet säkert inte med.
Resan gick så bra och var så härlig, vi har haft så kul. Måste göras om. Ska bara se till att fylla på kassan först. Enda "missödet" var givetvis på hemvägen när vi skulle väga in bagaget. Jag hade ju mina aningar och nog stämde det. Övervikt! Inte blev resväskan lättare av att mamma helt plötsligt blev intresserad av att gå och shoppa idag på förmiddagen. Man ställer givetvis upp och gick åter till hotellet och den färdigpackade resväskan med två nya shoppingkassar i handen! Milde himmel. Vågen på flytplatsen visade för syrrans del på 15,8 kg och hon fick passera men min som visade på 16,1 gick inte igenom. Vad är väl det för rättvisa! Kan vi plocka ur något frågade damen och visst kunde vi väl det, efter mycket möda och stort besvär tog syrran en stövel, mamma en och jag ett par skor. Och då ska ni veta att handbagaget var relativt ansträngt redan innan. Nästa resa vet jag att jag bara behöver en jacka (kustklimat enligt Ellen, det var varmt i London), ett par skor (jag köper säkert nya där) och knappt några kläder alls (det finns massor med roliga butiker). Näst intill tom resväska dit alltså.
Nu ska jag dricka lite kaffe till, äte lite knäckemacka (mumma, det finns inte i London) och gosa med man och vovve.
Nattinatti!

Inga kommentarer: