söndag 10 oktober 2010

Helg

Igår åkte mannen i mitt liv på semester. Två veckor på Kreta med kompisen. Så länge har vi inte varit ifrån varandra sedan vi träffades. Jag körde dem till flygplatsen, flyget gick 7.20 så jag var hemma igen vid sjutiden, vilade en stund och när dottern vaknat och gjort sig iordning körde vi igång med operation Köksröjning. Alla skåp plockades ur och rengjordes invändigt, alla köksprylar som stod utspridda i huset hämtades och sedan gick vi igenom allt och sållade hårt. Nu är det som blev kvar inlagda i skåp och lådor (mannen kommer inte att hitta en pryl) och överskottet är kört till sopstationen. Underbart! Allt detta tog hela lördagen.

Idag åkte vi till Knalleland när vi kommit upp och iordning (vid lunchtid alltså). Köpte inte en pryl till vare sig mig eller dottern, bara sådant som behövdes till hemmet. Duktigt! Vi sparar oss till Londonresan. När vi kom hem satte jag en bulldeg och under tiden den jäste gjorde vi ricottaplättar med blåbär och hallon och åt som kombinerad lunch/fika/mellanmål. Mumma, tack Leila! Efter det bakade jag färdigt bullarna och tog en långpromenad med vovven. Han är lite konfunderad. Var är husse? Nu har dottern gått och lagt sig, vovven sover i soffan och jag är ensam kung över fjärrkontrollen - här ska zappas.
Nattinatti!

Inga kommentarer: