måndag 27 oktober 2014

Göteborgstripp

Idag var vi i Göteborg för att ansöka om visum till Kina. Jag hade förberett allt noga. Kopierat allt upptänkligt i fem exemplar, satt ihop snyggt och prydligt i buntar per person och sett till att vi kom i vettig tid till Folkungagatan i Göteborg. Alltså fick det bli halvdag på jobbet idag eftersom de stänger kl 15.

Vi kom fram vid ett-tiden och jag gick in förberedd på att det skulle ta tid och att all konversation skulle ske på engelska. Icke! Det gick på allt som allt tio minuter och vi blev hjälpta av en trevlig och synnerligen svensk ung man! Där ser man hur fel man kan ha. Inte för att det var något negativt.

Vi åkte därefter till Bäckebol och HerrX tittade på skidor och skidbyxor. Det senare gick inte alls men det förra gick lite väl bra. Skidor undanlagda för att han ska bestämma sig innan fredag när vi ska hämta visumen. Jag köpte i alla fall en toppluva med pälstofs (den oäkta varianten). När vi var på väg därifrån  ringde de från visumcentret - några av oss hade missat att fylla i arbetsgivare men killen var snäll och fyllde glatt i detta åt oss så vi slapp att åka tillbaks och så var allt väl med det. Förhoppningsvis!

Vi åkte också till Skistore men det blev inget shoppat där, däremot en kopp kaffe med macka på favoritstället da  Matteo. Därefter fick jag en timma i "mina" affärer innan vi åkte hem igen. Tomhänta så när som på mössa och två vinterbuffar.


2 kommentarer:

Lotta sa...

Oj, vad duktig du har blivit på din blogg!
Du skriver ju nästan varje dag.

CinaJson sa...

Visst är jag! Dottern måste ju få veta lite vad som händer här också.