tisdag 24 mars 2009

Ajajajaj

Jag har varit på mitt första gympass på Friskis & Svettis. Blev lotsad runt av en kille i min ålder som klarade av konststycket att få mig att känna mig minst 20 år äldre - och detta utan att jag rörde en fena! Jag behövde bara gå intill och bli instruerad. Det finns uppenbarligen skäl till varför jag borde börja röra mig, jag är nämligen inte böjbar. Borde nog överväga ett jympapass - det finns något som heter jympa start som antageligen är för mig och övriga skapligt pigga 70+. Vi skulle gubevars stretcha efter passet idag! Milde himmel! Det var ju värre en en timmas intensiv styrketräning. Jag kan inte böja och nå dessa platser och delar som alla andra i världen kan. Tack och lov läste jag i tidningen häromdagen att stretching är överskattat, det tänker jag ta fasta på. Nu står i alla fall väskan åter packad innanför dörren i väntan på att förpassas ut till bilen i väntan på nästa pass - torsdag kanske. Eller i morgon? Skjut inte upp till övermorgon det du kan göra i morgon eller vad det nu heter! Det var, bortsett från stretchingen då, riktigt kul - trots streching.
Syrran är iväg till Bali med familjen. Jag följer hennes öden och äventyr i hennes nya blogg. Visst är det fantastiskt att hela tiden få uppdateringar om vad de gör och hur de mår - med bilder och allt.

Inga kommentarer: