söndag 15 mars 2009

Stubigt!

En riktigt jobbig helg. Förkyld så in i bänken, hela ansiktet värker. Och sovrumsrenovering. Det känns väl som om det inte hade behövt att sammanfalla. Just nu ligger det ett fint lager slipdamm över allting på övervåningen (och antagligen lite här nere också) och jag bara inte orkar köra dammsugaren. Dessutom tittade solen fram en del idag. Jisses! Men det kommer att bli så fint. Tapeten blir jättebra. En vägg är redan klar (han är duktig, mannen i mitt liv) så man kan se hur det kommer att bli. Då är ändå inte golvet på plats än. Nu skulle det ju vara kul att ta en tur till IKEA också, jag behöver sänggavel, sängbord, byrå, matta, lampor och möjligen bokhyllor. Det finns dock andra i familjen som inte riktigt delar min åsikt om detta så vi får väl se vad det blir.

I natt blev det till att köra förälder till Landvetter. Tre glada damer som ska göra Teneriffa i två veckor. Det kom ett SMS vid lunchtid att de kommit fram ordentligt och att det var runt 30 grader varmt. Det skulle vara något det!

Nu hade jag bokat ett första pass på Friskis & Svettis till i morgon. Det är nog bara att inse att det får skjutas på framtiden. Det är väl typiskt när man äntligen kommit så långt. Jag har i alla fall en tid inbokad till nästa vecka så det finns väl hopp om att det kan bli av då i alla fall.

Inga kommentarer: