lördag 8 november 2014

Lördagsnöje

Dagen började vid 6-tiden med att HerrX upptäckte att huvudsäkringarna hade gått. Värmepumpen igensatt och sjö på golvet i tvättstugan. I de här lägena är man glad att man lever tillsammans med en värmepumpsinstallatör. Visst mekande vidtog samt upptorkning, proppar byttes och fläkt ställdes på plats för upptorkning.

Dags för frukost och vi bestämde då att vi tar en tur till Gekås. Sagt och gjort - vi fixade iordning oss, jag gjorde iordning lite kaffe i muggar att ta med och hunden rastades. När vi ska gå till bilen välter jag ner fina porslinsmuggen med kaffe på golvet. Mer upptorkning, blodvite uppstod och nytt kaffe fixades (i plastmugg den här gången). 

Nu kom vi i alla fall iväg och då hade klockan hunnit bli åtta. Halvvägs till Ullared kollade jag om det var någon kö men så var det inte. Allt frid och fröjd. Tills vi kommer fram. Jösses! Hur lång kö som helst, några varv runt gator och parker. Inte drömläget för mig men definitivt inte för HerrX. Nåväl, det gick i sakta mak framåt så det gick skapligt fort. Nackdelen var ju att alla dessa människor var inne i varuhuset - med var sin vagn. Pust. Tro mig, det blev inte någon utdragen historia. Och vi kom relativt billigt undan. Dock inga köer i kassorna. Alltid något.

Nu är det snart lunchdags och vi är på väg hem, nöjda trots allt, och med en stor del av dagen kvar för trädgårdsröj.

Inga kommentarer: