söndag 14 december 2014

Tredje söndagen i advent

Det har hittills varit en härlig dag. Började (rätt sent) med ett skypesamtal med dottern, alltid mysigt. Fortsatte med en tripp till Göteborg. Första stoppet var att hämta upp HerrX nya skidor som var klara med bindningar påsatta. Lyckades dessutom mot alla odds hitta en parkering utanför dörren så det gick på tio minuter. Fortsatte då raskt ner mot området vid Vallgatan. Det var inte riktigt lika enkelt med parkeringar där, såhär nära jul en söndag med skapligt väder var det inte bara jag som tänkt tanken. Trägen vinner dock, så efter en skapligt kort tid hittade jag en bil som backade ut ur den perfekta parkeringen och kunde ge mig in i affärerna.

Jag var egentligen där för att se om jag äntligen kunde hitta svarta nätta kängor med låga klackar i skinn. Med knytning och utan dragkedja. Har försökt hela förra säsongen och ända tills nu. Fick tips om den här affären av chefen och TACK! Där fanns ju hur många varianter som helst. Och med 20 % rabatt! Äntligen är jakten över. Passade också på att gå in på Masai,  en favorit, och gick inte tomhänt därifrån heller. Sista stoppet blev en dubbel espresso med grillad lavain med bacon och kapriskräm att tugga på på vägen hem. Mumsigt!

När jag kom hem bytte jag bara skor och tog med mig Texas ner till Coop för att titta på julgran. Hade först inte tänkt ha någon i år men eftersom jag har flera nya jättefina dekorationer bestämde jag mig för att åtminstone sätta in en liten gran. Lyckades hitta en lagom stor som jag tog i handen och gick hem med. Nu står den i tvättstugan och väntar på att sättas i vatten medan jag tar mig en kopp kaffe med saffranslussebulle i ljuset från de tre adventsljusen och det känns bra. (Även om jag misstänker att det går åt pipsvängen med dammsugningen idag också)

Dagens inköp.

Inga kommentarer: