lördag 13 december 2014

Veckan som varit

Det har varit en intensiv men rolig vecka och än är den inte slut. I onsdags vaknade jag upp till en vit och tyst värld. Det är lite magiskt med sådana morgnar, det känns lite som om man är helt ensam men på ett bra sätt. Givetvis har det sedan dess både regnat och snöat några gånger så just myskänslan är försvunnen. Onsdagskvällen var pysselkväll för tjejerna på jobbet. Alltid lika roligt även om mitt pysslande inte är särskilt omfattande. Nu ligger i alla fall allt som behövs för att göra julkort framme så det är bara att sätta fart.

I torsdags var grannen här på fika. Jättekul, det var otroligt länge sedan vi tog oss tid till detta. Nu är vi uppdaterade igen :) Senare kom Izzy med matte och hon gjorde ännu en begravningsuppsättning. Det är nog snart läge att starta firma och erbjuda sina tjänster. Min stora murgröna fick vara med på ett hörn. Vi hade också vår årliga julklappsutdelning. Julklappen är alltid en julgransprydnad. Och det ska gärna vara lite tanke bakom. Jag fick i år en julgransprydnad i form av en jordglob. Så fyndigt!
Dessa fick jag på pysselkväll en och njuter av vid matbordet varje dag.

Fredagskvällen var jag själv hemma. Härligt! Det är jätteroligt att träffa folk men nu var det skönt att bara vara hemma i myskläder och sitta i soffan med Texas och titta på På spåret. Med hemmagjord pizza. Pratade också en stund med HerrX som har det skönt i solen.


Det här kom med internposten i torsdags. Tack Johanna!


Inga kommentarer: