måndag 23 mars 2015

Söndag

Ok, jag vet att det egentligen är måndag men tar det ändå, i tur och ordning.



Jag väckte Clara vid niotiden och vi åt frukost och gjorde oss iordning. Idag hade vi tänkt åka till fakemarknaden och Gustav skulle ansluta lite senare. När vi kom till People's Square och skulle byta metro kom vi på att vi kunde hoppa av här och passa på att gå till nagelmarknaden för att fixa en massa pryttlar till bästa systerdottern. Nåväl, så blev det inte riktigt. När vi kom ut ur metron kände jag igen namnet på varuhuset vi hamnat i och det var ett ställe som Clara och Gustav gillar mycket så vi gick dit först. Nu tog ju det lite tid så när vi väl var färdiga där var det bara att inse att vi skulle komma försenat till mötet med Gustav vid fakemarknaden och snabbt som ögat slänga sig på en tunnelbana dit. Nu visade det sig att han stått på en annan sida av stationen och väntat på oss så hade vi inte sagt något hade han aldrig upptäckt det.


Vi strosade omkring där i några timmar och efter mycket prutade kom vi därifrån mycket nöjda allihopa. I synnerhet jag. Nu hade jag äntligen köpt lite till mig själv och jag är jättenöjd med inköpen.


Klockan hade hunnit bli över sex när vi var klara så vi bestämde oss för att åka till den italienska restaurangen Da Marco som ligger på Pudong-sidan av Shanghai. Sagt och gjort, jag ringde och bokade bord till en halvtimme senare och vi gick upp till markytan och jagade taxi. Vi kom dit utan missöden och åt oss mer än mätta på god mat.


Efter maten tog vi taxi hem och släppte av Gustav vid deras lägenhet och gick sedan av vid "min" metro där Clara hade moppen så hon körde mig till hotellet. En bra dag!


Inga kommentarer: