torsdag 19 mars 2015

Torsdag (dessa fantasifulla rubriker)

Började dagen med att ta tunnelbanan till Tianzifang - ett område i French concession med ett gytter av smala språng och små butiker. Tillbringade några timmar med att vandra omkring där, titta in i lite olika butiker, smaka på te, prova scarfar i siden och cashmer. Mycket krimskrams och en hel del fint. Saken blev inte sämre av att det var sol och ca 17 grader. Tittade också in på ytterligare ett Uniqlo och ett Muji.





Åkte sedan hem till hotellet för en välförtjänt kopp kaffe med fötterna i högläge igen. Nu är klockan snart 18 och jag vet inte riktigt vad som händer mer idag. Möjligen får jag ge mig ut och se om jag hittar någon smarrig street food. Återkommer med rapport.

Ja, då kommer rapporten här. Jag tog inte ett steg till utanför dörren, däremot kom mina personliga matleverantörer hit med händerna fulla av grillspett av alla de slag. Det var kyckling, kött, potatis, baconlindad sallad (!), blomkål, salladslök,  paprika, majs och bröd. Otroligt gott även om en del var lite starkt för mina otränade smaklökar. Nu har matbuden återvänt hem för att plugga vidare inför morgondagens prov och jag har precis pratat med mannen i mitt liv på Skype. I morgon blir det en spännande dag - jag och Gustav ska hämta våra uppsydda skjortor på symarknaden. Nattinatti!

Jag glömde fota innan vi började äta och detta är vad som återstår

Inga kommentarer: